Dziewiêæ niesamowitych atrakcji, dziewiêæ intryguj±cych hase³, a wszystko przedstawione na bilbordach rozsianych po Dolnym ¦l±sku i najwiêkszych miastach Polski – tak Dolny ¦l±sk zachêca do odkrywania swoich tajemnic. Za nami inauguracja nowej kampanii promocyjnej regionu.
Koronawirus sprawi³, ¿e w tym roku wielu z nas nie wybierze siê na zagraniczne wakacje.
Powody – pandemia, obawa przed dalekimi podró¿ami. Na Dolnym ¦l±sku i w piêciu o¶ciennych województwach rozpoczê³a siê kampania promuj±ca urlopy i krótki wypoczynek w naszym regionie.
- Turystyka jest jedn± z tych bran¿, które najsilniej odczu³y negatywne skutki pandemii koronawirusa. Warto zauwa¿yæ, ¿e jest to jednocze¶nie bran¿a, która od lat znacz±co wp³ywa na funkcjonowanie Dolnego ¦l±ska, kreuj±c zatrudnienie, ale te¿ rozwój regionalny. W³a¶nie dlatego tak wa¿ne jest wsparcie dolno¶l±skiej turystyki – mówi marsza³ek, Cezary Przybylski, Bezpartyjni Samorz±dowcy.
Dochody bran¿y turystycznej w Polsce w ostatnich miesi±cach drastycznie zmala³y. Wed³ug badañ Urzêdu Statystycznego w kwietniu z turystycznych obiektów noclegowych skorzysta³o 86,4 tys. turystów, którym udzielono 326,2 tys. noclegów. W porównaniu z kwietniem ubieg³ego roku by³o to mniej odpowiednio o 96,5% i o 94,5%! Spadek liczby turystów odnotowano równie¿ w maju. Wed³ug szacunków liczba osób korzystaj±cych z noclegów w porównaniu z analogicznym miesi±cem roku ubieg³ego by³a ni¿sza o ok. 88,1%.
Ju¿ w maju wiedzieli¶my, ¿e:
Bran¿a turystyczna potrzebuje dzi¶ wsparcia i ka¿dy mo¿e do³o¿yæ do niego cegie³kê. Hotele, pensjonaty, restauracje, muzea, lokalne atrakcje – aby wesprzeæ region trzeba go… po prostu odkryæ.
- Poprzez kampaniê promujemy nasz region, który ma wiele do zaoferowania. Od gór, po stawy milickie czy przeró¿ne zabytki. W ten sposób chcemy zachêciæ do zwiedzania Dolnego ¦l±ska, a obecno¶æ turystów, to najlepsza pomoc dla bran¿y turystycznej – mówi Pawe³ Wybiera³a, Cz³onek Zarz±du Województwa Dolno¶l±skiego, Bezpartyjni Samorz±dowcy.
Województwo Lubuskie, £ódzkie, Wielkopolskie, ¦l±skie, Opolskie i w koñcu Dolno¶l±skie – w tych wszystkich miejscach zapraszamy do odwiedzenia i odkrywania najpiêkniejszych miejsc naszego regionu. Warto wyjechaæ z miasta, by zobaczyæ wiêcej, bo przecie¿ Dolny ¦l±sk to województwo z najwiêksz± liczb± zabytków w Polsce i przyrod±, która oferuje niezapomniane widoki. Bilbordy na Dolnym ¦l±sku i w o¶ciennych województwach zachêcaj± do zg³êbienia historii, ukazuj± ró¿norodne miejsca, aby trafiæ do osób o odmiennych zainteresowaniach:
1. ODWIED¬ MIEJSCA NIEZDOBYTE! – bilbord promuj±cy obiekty obronne, m.in. Twierdzê Srebrna Góra – najwiêksz± niezdobyt± twierdzê górsk± w Europie (https://dolnyslask.travel/odkryj_dolny_slask/odwiedz-miejsca-niezdobyte/)
To tutaj przeplataj± siê losy dawnej i wspó³czesnej wojskowo¶ci – od konfliktów toczonych przez armiê prusk± po II wojnê ¶wiatow±. Niesamowita historia ³±czy siê z atrakcjami w okolicy, m.in.:
- Srebrna Góra jest ¶wietn± baz± wypadow± w zachodni± czê¶æ Gór Bardzkich i wschodni± czê¶æ Gór Sowich
- Trasy na terenie Srebrnej Góry s± czê¶ci± Strefy MTB Sudety, która jest najwiêkszym i pierwszym w Polsce systemem górskich tras rowerowych o ³±cznej d³ugo¶ci 550km.
- Ekstremalne przejazdy na linach 570 metrow± tras± w¶ród drzew i historycznych murów, a wszystko to z widokiem na najpiêkniejsz± panoramê gór sowich i bardzkich.
2. KOLEJ NA ZABYTKI – czyli promocja Dolno¶l±skiego Szlaku Zabytków Techniki, na którym znajduje siê a¿ 20 nietuzinkowych miejsc wartych odwiedzenia, m.in. Muzeum Kolejnictwa na ¦l±sku w Jaworzynie ¦l±skiej, Muzeum Papiernictwa, Muzeum Motoryzacji, Huta Szk³a Kryszta³owego Julia, Kopalnia Z³ota w Z³otym Stoku, Muzeum Powozów Galowice, Hydropolis, czy Kopalnia Uranu Kletno (pe³na lista obiektów dostêpna na stronie https://mapazabytkow.pl/ )
3. ZNAJD¬ SWOJ¡ TRASÊ – malownicze ¶cie¿ki i trasy rowerowe na terenie Dolnego ¦l±ska – (szczegó³owe informacje na temat rekomendowanych tras na stronie https://www.rowerem.info/)
4. DAJ SIÊ OCZAROWAÆ – promuj±ca dolno¶l±skie zamki, m.in. Zamek Czocha (wiêcej informacji na stronie https://dolnyslask.travel/zobacz/zamki/)
5. THE MOST BEAUTIFUL – ukazuj±cy Wroc³aw – miasto mostów
6. MAMY ¦WIETNE WIDOKI NA PRZYSZ£O¦Æ – ukazuj±ce walory turystyczne rejonów górskich i podgórskich, m.in. Karkonosze https://dolnyslask.travel/odkryj_dolny_slask/mamy-swietne-widoki-na-przyszlosc/
7. NA ZDROWIE! – przypominaj±cy, ¿e to w³a¶nie na Dolnym ¦l±sku jest najwiêcej miejscowo¶ci uzdrowiskowych w Polsce https://dolnyslask.travel/odkryj_dolny_slask/na-zdrowie/
8. B¡D¬ ZDRÓW JAK RYBA – przedstawiaj±cy Stawy Milickie – najwiêkszy w Europie kompleks stawów rybnych https://dolnyslask.travel/odkryj_dolny_slask/badz-zdrow-jak-ryba/
9. ZG£ÊBIAJ TAJEMNICE – zachêcaj±cej by zajrzeæ nieco g³êbiej… np. do Jaskini Nied¼wiedzia w Kletnie – jednej z najd³u¿szych i najg³êbszych jaskiñ w Polsce https://dolnyslask.travel/odkryj_dolny_slask/zglebiaj-tajemnice/
- To tylko kilka przyk³adów atrakcji którymi mo¿emy siê pochwaliæ. Takich miejsc w regionie mamy oczywi¶cie wiêcej. Liczymy na to, ¿e zwiedzaj±c te promowane podczas kampanii, nasi go¶cie odkryj± pozosta³e, a zapewniam, ¿e ka¿dy znajdzie u nas co¶ dla siebie – dodaje Pawe³ Wybiera³a.
To pierwsza czê¶æ kampanii, która potrwa do koñca lipca. Ju¿ wkrótce poznamy jej kolejne elementy.
otomedia.pl
Wracaj do poprzedniej strony »