We wroc³awskim zoo otwarto dzi¶ oficjalnie Pingwini± Alejê Gwiazd, czyli ekspozycjê figur pingwinów malowanych przez znane osoby. To element kampanii „Ratujemy pingwiny” na rzecz ochrony tych ptaków w naturze i przekazywania 1% z podatku na Fundacjê Wroc³awskiego Zoo – Dodo.
Jak wygl±da pingwin malowany rêk± Piotra G±ssowskiego, Filipa Chajzera i Macieja Kaweckiego, kabaretu Hrabi, Roberta Janowskiego, reZigiusza i Szumciaka, Natalii Grosiak, Natalii Maszkowskiej, czy Pauliny Górskiej? Mo¿na zobaczyæ na otwartej dzi¶ Pingwiniej Alei Gwiazd we wroc³awskim zoo. Pomalowane przez znanych Polaków figury stanê³y na wzgórzu, obok pawilonu polarnego „Klimat, zwierzêta, ludzie”. Dziêki ró¿norodnemu doborowi Ambasadorów, w¶ród których jest polityk, aktorzy, piosenkarze, dziennikarze i influencerzy, powsta³a oryginalna wystawa dziesiêciu bardzo ciekawych i niezwykle barwnych figur pingwinich, które zwiedzaj±cy mog± ogl±daæ na terenie zoo.
Ka¿dy z Ambasadorów mia³ swój w³asny pomys³ na ozdobienie figury. Na przyk³ad Robert Mak³owicz zaprojektowa³ pingwina cesarskiego nawi±zuj±c do historii Cesarstwa Austrii. I tak pingwin przybra³ ¿ó³to-czarne barwy, jest przepasany czerwono-bia³o-czerwon± szarf±, a jego pier¶ ozdabia jedno z najwy¿ej cenionych odznaczeñ na ¶wiecie – Order Z³otego Runa. Ekipa Reziego postanowi³a pój¶æ ¶ladami wspó³czesnego malarstwa abstrakcyjnego. Wybrali technikê Jacksona Pollocka, czyli nanosili ró¿ne kolory na figurê chlapi±c farb±. Okaza³o siê, ¿e ta technika nie jest prosta i wymaga czasu oraz uwagi, ¿eby „nie przesadziæ”. Za¶ autorzy kana³u „W g³owie siê nie mie¶ci”, czyli Filip Chajzer i Maciej Kawecki stworzyli wizjê „tech-pingwina”, czyli takiego z bateri±, któremu pozosta³o 2% do wyczerpania. Nawi±zali w ten sposób do sytuacji pingwinów przyl±dkowych w ¶rodowisku naturalnym, bowiem tylko tyle pozosta³o z populacji, która jeszcze 100 lat temu liczy³a 1 mln par. Prezydent Wroc³awia – Jacek Sutryk, poszed³ krok dalej, anga¿uj±c do malowania dzieci z Przedszkola nr 121 w stolicy Dolnego ¦l±ska. Tym sposobem informacja o sytuacji pingwinów w naturze i konieczno¶ci ich ochrony, dotar³a do grupy najm³odszych wroc³awian, którzy tym samym zostali równie¿ ambasadorami pingwinów przyl±dkowych.
- Nasi ambasadorowie, gdy us³yszeli, ¿e chodzi o pingwiny i ich trudn± sytuacjê w naturze, od razu siê zgodzili. Ka¿dy z nich rozumie jak wa¿na jest ochrona przyrody dla naszej przysz³o¶ci. Warto te¿ doceniæ fakt, ¿e udzia³ w akcji wymaga³ sporego zaanga¿owania, bo malowaniu figury trzeba by³o po¶wiêciæ czas i sporo pracy. No i chodzi³o te¿ o relacjonowanie tego przedsiêwziêcia dla swoich fanów w mediach spo³eczno¶ciowych, aby jak najwiêcej osób zaanga¿owaæ w ratowanie pingwinów w ich naturalnym ¶rodowisku. Wysz³o ¶wietnie! - opowiada Agnieszka Korzeniowska, dyrektor marketingu we wroc³awskim zoo.
zoo
Wracaj do poprzedniej strony »