Dodaj do ulubonych | o serwisie | mapa | reklama | kontakt
Ofert w serwisie: 237
Strona gwna  » Wiadomoci »
roda, 7 czerwca 2023, imieniny Ariadny, Jarosawa, Roberta

Ustawa o usugach tur. »

Napisz do nas »

Reklamuj si u nas »

trwa inicjalizacja, prosze czekac...Darmowe PRBKI 2012

Znakomity wynik Uniwersytetu Wrocawskiego w QS World University Rankings by Subject 2023

W opublikowanym 22 marca wiodcym globalnym rankingu uczelni wyszych QS World University Rankings by Subject 2023 Uniwersytet Wrocawski znalaz si w gronie 401-450 najlepszych uczelni na wiecie w dziedzinie Natural Sciences. Jest to awans w porwnaniu z rokiem ubiegym, w ktrym uczelnia bya na miejscu 451-500.

kliknij na zdjcie, aby powikszy.

Uniwersytet Wrocawski zdoby take 451-500 miejsce na wiecie w dziedzinie Arts & Humanities. To duy sukces, poniewa w latach ubiegych UWr nie by klasyfikowany w tej dziedzinie.

Zajcie tak wysokich miejsc zarwno w naukach cisych, jak i humanistycznych wiadczy o wszechstronnoci Uniwersytetu Wrocawskiego, dobrej jakoci bada naukowcw UWr i wysokim poziomie dydaktyki. A take o tym, e uniwersytet jest ceniony przez naukowcw na caym wiecie – kluczowym wskanikiem w rankingu jest reputacja uczelni wrd kadry akademickiej.

Rankingi QS to wiodce wiatowe rankingi tworzone od 2004 roku przez QS Quacquarelli Symonds – globalnego lidera w dostarczaniu usug analitycznych dla midzynarodowego sektora edukacji wyszej. Rankingi te s jednym z najbardziej popularnych rde danych, porwnujcych osignicia uniwersytetw.

QS corocznie porwnuje uczelnie w 5 szerokich dziedzinach naukowych (Arts & Humanities, Engineering & Technology, Life Sciences & Medicine, Natural Sciences , Social Sciences & Management) oraz 54 wszych dyscyplinach. W roku 2023 w rankingu znalazo si 1 594 instytucji z 161 krajw.

W najnowszym rankingu Uniwersytet Wrocawski zaj miejsce 401-450 w dziedzinie Natural Sciences, przed rokiem by na miejscu 451-500. W Polsce daje to UWr 5. miejsce wrd wszystkich uczelni, w tym 3. wrd uniwersytetw. Wyprzedzaj go tylko kolejno Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet Jagielloski, Politechnika Warszawska i Akademia Grniczo-Hutnicza w Krakowie. Jest to znakomity wynik, zwaszcza z uwagi na du konkurencj ze strony uczelni technicznych.

W skad Natural Sciences w rankingu QS wchodz dyscypliny takie jak m.in. matematyka, chemia, geografia, geologia, geofizyka, fizyka i astronomia, nauki o ziemi i morzu (Earth & Marine Sciences) , a take nauki o rodowisku (Environmental Sciences).

Uniwersytet Wrocawski awansowa na miejsce 401-450 w zakresie fizyki i astronomii (w roku ubiegym by na pozycji 451-500). Jeli chodzi o te dyscyplin zaj 4. miejsce w Polsce (ex aequo z AGH), w tym 3. wrd uniwersytetw.

Matematyka UWr zostaa sklasyfikowana na miejscu 451-500 (6. miejsce w Polsce, w tym 3. wrd uniwersytetw klasycznych), a chemia na 501-500 (6. miejsce w Polsce, w tym 3. wrd uniwersytetw ex aequo z UAM).

Drug szerok dziedzin w ktrej zostaa sklasyfikowana nasza uczelnia jest Arts & Humanities. Uniwersytet Wrocawski znalaz si wrd 451- 500 najlepszych uczelni na wiecie w tej dziedzinie (4. miejsce wrd polskich uczelni). To spory awans- w dwch poprzednich edycjach rankingu uczelni nie udao si zaj miejsca w tej dziedzinie.

Kategoria Arts & Humanities obejmuje m.in. takie dyscypliny jak archeologia, architektura, sztuka (Art & Design), historia, historia staroytna (Classics & Ancient History), jzyki wspczesne, lingwistyka, anglistyka i literatura angielska, historia sztuki, filozofia, teologia i religioznastwo.

Ponadto Uniwersytet Wrocawski zaj miejsce 601-650 w zakresie dyscypliny nauki biologiczne (dziedzina Life Sciences & Medicine). Jeli chodzi o nauki biologiczne jestemy na 5. miejscu wrd polskich uczelni.

Metodologia rankingu

Metodologia rankingu QS by Subject opiera si na kilku kluczowych wskanikach, z ktrych najwiksze znaczenie ma reputacja danej uczelni wrd kadry akademickiej. W zalenoci od ocenianej szerokiej dziedziny wskanik ten ma wag od 40 % (Engineering & Technology, Life Sciences & Medicine, Natural Sciences) do a 60 % (Arts & Humanities). W przypadku wszych dyscyplin, wskanik ten moe mie jeszcze wysz wag i wynosi a do 70 %. Opinie na temat jakoci bada naukowych i ksztacenia na poszczeglnych uniwersytetach QS uzyskuje z bada przeprowadzanych wrd ponad 150 000 naukowcw na caym wiecie, do ktrych wysyane s ankiety rankingowe.

Drugim istotnym wskanikiem, uzyskiwanym rwnie z ankiet, jest reputacja uczelni oraz jej absolwentw wrd pracodawcw (do tegorocznej edycji QS zasign opinii a 99 000 pracodawcw na wiecie). Wskanik ten ma wag od 10% (Life Sciences & Medicine) do 30 % (Engineering & Technology, Social Sciences & Management). Pozostae wskaniki to Cytowania z wag 7,5% dla Arts & Humanities oraz Social Sciences & Management, 10% dla Engineering & Technology, 15% dla Natural Sciences i 20% dla Life Sciences & Medicine. Dokadnie takie same wagi ma indeks Hirscha. Ostatnim wskanikiem branym pod uwag jest tzw. IRN czyli International Research Network, mierzcy efektywno z jak instytucje tworz stabiln midzynarodow wspprac badawcz. IRN ma wag od 5% do 10%.

otomedia.pl