Dynamiczny rozwój bazy hotelarskiej w Polsce to ju¿ nie tylko powstawanie kolejnych obiektów w turystycznych lokalizacjach. W obecnych warunkach rynkowych oznacza on te¿ znaczne podniesienie standardów istniej±cej infrastruktury.
Bardzo wa¿nym motorem postêpu w dostêpno¶ci oraz jako¶ci us³ug hotelowych z pewno¶ci± by³o Euro 2012. Wa¿nym, ale nie jedynym. Rosn±ca w si³ê konkurencja – tak krajowa, jak i zagraniczna – mobilizuje w³a¶cicieli do ci±g³ego poszerzania i ulepszenia w³asnej oferty. Do tego w Polsce ka¿dego roku pojawiaj± siê rzesze zagranicznych turystów, przyzwyczajonych do okre¶lonych standardów, a i nasi rodacy maj± obecnie coraz wy¿sze i coraz bardziej sprecyzowane oczekiwania.
Pokój dla…
Rozwój polskich obiektów hotelowych przejawia siê w du¿ym stopniu w indywidualizacji us³ug. W ofertach pojawiaj± siê rozmaite typy apartamentów i pokoi, uwzglêdniaj±cych bardzo konkretne potrzeby lokatorów. Magnesem maj±cym przyci±gn±æ go¶ci jest ju¿ nie tylko wysoki standard pomieszczeñ, lecz równie¿ nadanie im okre¶lonego charakteru, który mo¿e okazaæ siê czynnikiem decyduj±cym np. przy odwiedzinach osób chc±cych uczciæ jak±¶ okazjê. Niezwykle wa¿na jest tu inicjatywa samych gospodarzy, którzy na ogó³ doskonale znaj± profil swoich klientów. – Maj±c do dyspozycji rozbudowan± bazê noclegow±, mo¿na znakomicie profilowaæ ofertê, proponuj±c zarówno klasyczne, wygodne pokoje, jak i wersje lux czy apartamenty przeznaczone np. dla zakochanych – wskazuje Maja £uczak z Centrum Dana Hotel & Spa w Zielonej Górze – Bardzo dobrze sprawdzaj± siê te¿ specjalne pakiety pobytowe, tworzone na dan± okazjê lub pod k±tem wybranej grupy docelowej.
Standard w ka¿dym calu
Walory estetyczne budynku to niejednokrotnie czynnik, który decyduje o pierwszym wra¿eniu osoby odwiedzaj±cej. Dlatego w³a¶ciciele hoteli coraz powa¿niej podchodz± do rozmaitych detali, które sk³adaj± siê na wygl±d ca³o¶ci. Nie powinni na tym etapie oszczêdzaæ na jako¶ci wykonania, gdy¿ tego typu wnêtrza s± bardzo mocno eksploatowane ka¿dego dnia, a wygl±d i funkcjonalno¶æ musz± zachowaæ na d³ugo. O wysokich standardach przygotowania do przyjêcia go¶ci ¶wiadczy obecnie wiele czynników, wykraczaj±cych poza sferê wyposa¿enia samych apartamentów i walorów wizualnych obiektu. Stopniowo norm± staje siê ju¿ pe³ne przystosowanie infrastruktury hotelowej do obs³ugi klientów niepe³nosprawnych. Oprócz odpowiednio przygotowanych pokoi, blisko¶ci wind oraz specjalnych podjazdów, niektóre miejsca gwarantuj± nawet opiekê dla osób starszych i chorych.
A co poza noclegiem?
Korty, baseny, tory bowlingowe, jacuzzi, kriokomory czy si³ownie z jednej strony, a profesjonalnie wyposa¿one sale konferencyjne z drugiej. Hotel to nie tylko nocleg. Dlatego o jego atrakcyjno¶ci ¶wiadcz± wszystkie elementy infrastruktury, które mog± przyci±gn±æ go¶ci, tak¿e tych, którzy nie planuj± pozostaæ na noc. Jednocze¶nie dla osób decyduj±cych siê na wynajem pokoju wa¿ne mo¿e okazaæ siê uwzglêdnianie w zakresie obs³ugi nawet pozornie nieistotnych czynno¶ci, jak: zamawianie taksówek, budzenie na ¿yczenie, przechowywanie cennych przedmiotów w sejfie, czyszczenie ubrañ czy choæby sprzeda¿ biletów na wydarzenia kulturalne. Dzisiejsze rozumienie wysokich standardów niejednokrotnie sprowadza siê po prostu do magicznego s³owa: elastyczno¶æ.
otomedia.pl
Wracaj do poprzedniej strony »