Dodaj do ulubonych | o serwisie | mapa | reklama | kontakt
Ofert w serwisie: 237
Strona g³ówna  » Oferty » 
Wtorek, 19 marca 2024, imieniny Aleksandryny, Józefa, Nicety

Dobre miejsca

  Tutaj siê pobawisz »

  Tutaj dobrze zjesz »

  Kina »

  Parki narodowe »

Na weekend,urlop

  Warto pojechaæ »

  Festiwale »

  Warto zobaczyæ »

  Uzdrowiska »

  Hotele »

  Schroniska »

  Pola namiotowe »

  Agroturystyka »

Warto wiedzieæ

  Warunki drogowe »

  Prawa turysty »

  Ustawa o us³ugach tur. »

  Napisz do nas »

  Reklamuj siê u nas »

REKLAMA
trwa inicjalizacja, prosze czekac...Darmowe PRÓBKI 2012

Prawa turysty

Powinni¶my wiedzieæ, ¿e:

- korzystanie z uprawnieñ, które gwarantuje prawo, mo¿e ustrzec nas od wyboru niesolidnej lub dzia³aj±cej niezgodnie z przepisami firmy turystycznej,

- prowadzenie dzia³alno¶ci organizatora turystyki i po¶rednika wymaga uzyskania wpisu w rejestrze organizatorów turystyki i po¶redników turystycznych,

- w MG funkcjonuje centralna ewidencja organizatorów turystyki i po¶redników turystycznych, w której klient mo¿e sprawdziæ, czy dana firma ma wpis,

- firmy turystyczne maj± obowi±zek posiadania gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej albo umowy ubezpieczenia, które w przypadku niewykonania przez dan± firmê umowy, zabezpieczaj± ¶rodki na zapewnienie klientom powrotu do kraju, a tak¿e pokrycie zwrotu wp³aty wniesionej przez klienta,

- w okresie 20 dni przed dat± wyjazdu cena ustalona w umowie o ¶wiadczenie us³ug turystycznych nie mo¿e byæ zmieniona.

Praktyczne informacje dla klienta:

1. Dzia³alno¶æ organizatora turystyki i po¶rednika turystycznego wymaga uzyskania wpisu do rejestru organizatorów turystyki i po¶redników turystycznych prowadzonych przez marsza³ka. W Ministerstwie Gospodarki funkcjonuje centralna ewidencja organizatorów turystyki i po¶redników turystycznych. Klient mo¿e pisemnie lub telefonicznie zwróciæ siê z konkretnym pytaniem do ewidencji, czy dana firma ma wpis, czy ma wymagan± prawem, zawart± umowê ubezpieczeniow± lub gwarancjê bankow±. Równie¿ marsza³ek udziela informacji o dokonanych na swoim terenie wpisach na zasadach ustalonych dla ewidencji. Organizatorzy i po¶rednicy turystyczni maj± obowi±zek posiadania umowy gwarancji lub umowy ubezpieczenia, które w razie niewykonania umowy przez dan± firmê bêd± gwarantowa³y ¶rodki finansowe na zapewnienie klientom powrotu do kraju a tak¿e na pokrycie zwrotu wp³at wniesionych przez klientów.

2. Klient ma prawo domagaæ siê od firmy turystycznej (organizatora i po¶rednika turystycznego) pisemnego potwierdzenia posiadania gwarancji lub umowy ubezpieczeniowej, je¶li wp³aca nale¿no¶æ za imprezê turystyczn± lub zaliczkê przekraczaj±c± 10 % tej sumy.

3. Przed zawarciem umowy firma turystyczna ma obowi±zek podaæ klientowi ogólne informacje o przepisach paszportowych, sanitarnych i wizowych oraz o przeciwwskazaniach zdrowotnych do udzia³u w imprezie turystycznej. Musi równie¿ przedstawiæ informacjê o mo¿liwo¶ci zawarcia umowy ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z udzia³u w imprezie turystycznej.

4. Klient powinien byæ poinformowany przez biuro podró¿y o szczególnych zagro¿eniach ¿ycia i zdrowia na odwiedzanych obszarach oraz o mo¿liwo¶ci zawarcia odpowiedniego ubezpieczenia.

5. Firmy turystyczne organizuj±ce imprezy turystyczne maj± obowi±zek zawarcia na rzecz klientów umów ubezpieczenia od nastêpstw nieszczê¶liwych wypadków i kosztów leczenia.

6. Firmy turystyczne maj± obowi±zek przed rozpoczêciem imprezy podaæ klientom nazwisko, nazwê, adres nr telefonu lokalnego przedstawiciela firmy, do którego klient mo¿e zwróciæ siê w razie trudno¶ci. W przypadku imprez turystycznych dla dzieci – przedsiêbiorca turystyczny winien podaæ informacjê o mo¿liwo¶ci bezpo¶redniego kontaktu z dzieckiem lub osob± odpowiedzialn± w miejscu pobytu dziecka.

7. Umowa o ¶wiadczenie us³ug turystycznych musi okre¶laæ: - organizatora turystyki, numer jego wpisu do rejestru, imiê i nazwisko osoby, która podpisuje umowê w imieniu firmy, - miejsce pobytu lub trasê wycieczki, - czas trwania imprezy turystycznej, - program imprezy obejmuj±cy rodzaj, jako¶æ i terminy oferowanych us³ug, - charakter i kategoriê ¶rodka transportu oraz datê, godzinê, miejsce wyjazdu i planowanego powrotu, - po³o¿enie, rodzaj i kategoriê obiektu hotelarskiego zgodnie z przepisami kraju pobytu lub opis wyposa¿enia obiektów nie zaliczanych do rodzajów i kategorii, - ilo¶æ i rodzaj posi³ków, - program zwiedzania i inne us³ugi, wliczone w cenê imprezy turystycznej, - cenê imprezy turystycznej, wraz z wyszczególnieniem wszelkich koniecznych nale¿no¶ci, podatków i op³at, je¿eli nie s± one zawarte w cenie, oraz wyra¼ne sformu³owanie okoliczno¶ci, które mog± spowodowaæ podwy¿szenie ceny, - sposób zap³aty, - rodzaj i zakres ubezpieczenia turystów, - sposób zg³aszania reklamacji.

9. Je¶li przedsiêbiorca turystyczny przed rozpoczêciem imprezy jest zmuszony, z przyczyn od niego niezale¿nych, zmieniæ istotne warunki umowy z klientem, powinien klienta o tym niezw³ocznie powiadomiæ, Wtedy klient mo¿e przyj±æ zmianê umowy lub odst±piæ od umowy za natychmiastowym zwrotem wszystkich, wp³aconych pieniêdzy.

10. Je¶li klient odstêpuje od umowy lub je¶li firma odwo³uje imprezê turystyczn± z przyczyn niezale¿nych od klienta, klient ma prawo wed³ug swojego wyboru do uczestniczenia w imprezie zastêpczej albo mo¿e za¿±daæ zwrotu wszystkich wniesionych pieniêdzy.

11. Cena ustalona w umowie o ¶wiadczenie us³ug turystycznych nie mo¿e byæ podwy¿szona, chyba ¿e umowa wyra¼nie przewiduje mo¿liwo¶æ podwy¿szenia ceny, a przedsiêbiorca udowodni istnienie nastêpuj±cych okoliczno¶ci: - wzrost kosztów transportu, - wzrost ce³ podatków, op³at, - wzrost kursów walut.

12. W okresie 20 dni przed dat± wyjazdu cena ustalona w umowie nie mo¿e byæ podwy¿szona (nawet gdyby w tym okresie nast±pi³ wzrost kosztów transportu, ce³, podatków, op³at kursów walut).

13. Przedsiêbiorca nie mo¿e ¿±daæ od klienta ¿adnych kwot z tytu³u odst±pienia od umowy - poza op³at± manipulacyjn± - je¶li klient wska¿e swojego zastêpcê, który bêdzie uczestniczy³ za niego np. w wycieczce.

Jak widaæ przys³uguje nam du¿o praw. Ju¿ sama ich ¶wiadomo¶æ pozwoli nam skutecznie broniæ siê przed nieuczciwymi praktykami niektórych touroperatorów. Warto wydrukowaæ sobie swoje prawa i korzystaæ z nich.

Ostatnio dodane oferty

Willa Jawor

Hotele, pensjonaty

Szczegó³y »

Pa³ac Zegrzyñski

Hotele, pensjonaty

Szczegó³y »

Pokoje u Ciê¿adlików

Hotele, pensjonaty

Szczegó³y »

Pokoje Go¶cinne Gazda

Hotele, pensjonaty

Szczegó³y »

Bajeczny SPA&Aqua

Uzdrowiska, SPA

Szczegó³y »

Diecezjalny Dom Formacyjny

Hotele, pensjonaty

Szczegó³y »

Warownia Inwa³d

Warto pojechaæ

Szczegó³y »

(c) 2006 - 2024 Otomedia sp. z o.o. | O serwisie | Mapa | Reklama | Kontakt | Regulamin
Boles³awiec | Brzeg | Dzierzoniów | G³ogów | Góra ¦l. | Jawor | Jelenia Góra | Kamienna Góra | K³odzko | Legnica | Lubañ | Lubin | Lwówek | Milicz | Nowogrodziec | Nysa | O³awa | Ole¶nica
Paczków | Polkowice | ¦roda ¦l. | Strzelin | ¦widnica | Trzebnica | Wa³brzych | WielkaWyspa | Wo³ów | Wroc³aw | Powiat Wroc³awski | Z±bkowice ¦l. | Zgorzelec | Ziêbice | Z³otoryja
Nieruchomo¶ci | Og³oszenia | Dobre Miejsca | Dolny ¦l±sk
serwis: strony serwisy internetowe